Hvordan kan man holde hovedet ovenvande?

At holde sig flydende når økonomien er alt andet end fast

At stå uden job i nutidens samfund kan være en stressende, frustrerende og deprimerende situation at befinde sig i. Ikke nok med at det er forventet, at man har et job, så man kan yde sit og støtte familien og sig selv; det er næsten tabu at være på nogle former for statstøtte. Hvilket, når du tænker over det, er en anelse absurd; studenter på SU er ligeså meget på statsstøtte som vi er. Det er jo en del af velfærdssamfundet.

Et er at jeg kan give jer tips til at få et nyt job; et andet er at jeg gerne vil dele mine tanker om det at stå uden job også. Hvordan jeg har det, hvad jeg føler og hvad jeg oplever. Jeg håber det er okay med jer.

En måde jeg holder gejsten oppe ved, er selvfølgelig at tænke på og bruge mere tid sammen med familien. Jeg sørger for at holde huset nogenlunde pænt – jeg bruger ikke dag ud og dag ind på at pudse og skrubbe, men jeg tager da opvasken, sætter vasketøj over og støvsuger tit. Det betyder nemlig meget for mig personligt at have noget at lave.

Jeg kan selvfølgelig snakke løs om familie og rutiner og pligter i hjemmet, uden at hjælpe nogen af jer. Noget af det værste synes jeg er de økonomiske vanskeligheder. Vores familie har måttet ty til hurtig-lån som dem man kan finde på https://www.ferratum.dk/, de måneder, hvor udgifterne har været usædvanligt høje. Jeg kigger på dig, konfirmations-måned… Behøver du ikke økonomiske foreslag, og leder bare efter noget at lave, kan du også finde en fin, lille liste her på engelsk.

Leave a Reply

